نمایندگی تعمییر گوشی htc

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تشخیص گوشی قاچاق از گوشی رجیستر شده

قبل از اینکه طرح رجیستری موبایل مطرح شود، دغدغه همه این بود که گوشی که خریداری می‌کنند قاچاق است یا خیر؟ اکنون هم که این طرح برای جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق در کشور اجرا شده است، دغدغه همه این است که چطور باید گوشی قاچاق را از گوشی رجیستر شده تشخیص داد؟

مراحل تشخیص گوشی قاچاق از گوشی رجیستر شده

خیلی از کاربران نمی‌دانند با پیاده‌سازی طرح رجیستری باید چه کاری انجام دهند که سرشان کلاه نرود و یک گوشی رجیستر شده خریداری کنند. اگر این مسئله برای شما هم به یک سوال بزرگ تبدیل شده است، ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با تشخیص گوشی قاچاق از گوشی رجیستر شده آشنا شوید.

استعلام گوشی در سامانه همتا

اولین و راحت‌ترین راهی که می‌توانید حین خرید گوشی از آن استفاده کنید تا بفهمید گوشی مورد نظرتان قاچاقی است یا رجیستر شده؟ استفاده از سامانه همتا است؛ بنابراین وارد سایت سامانه همتا شوید و گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید، سپس کد IMEI گوشی که قصد خریداری آن را دارید وارد کرده و گزینه جستجو را انتخاب کنید؛ پس از گذشت چند ثانیه اطلاعات گوشی نمایش داده می‌شود که از این طریق می‌توانید بفهمید که گوشی مورد نظرتان قاچاقی است یا رجیستر شده؟

استعلام گوشی از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌های ساده برای تشخیص گوشی قاچاق از گوشی رجیستر شده این است که سیم کارت خود را درون گوشی که قصد خرید آن را دارید، بیاندازید و کد IMEI گوشی را به شماره 7777 پیامک کنید. پس از گذشت چند ثانیه پیامکی حاوی اطلاعات گوشی برایتان ارسال می‌شود که اگر نشان می‌داد اطلاعات گوشی با اطلاعاتی که در پیامک قید شده است همخوانی دارد یعنی اینکه گوشی مورد نظرتان رجیستر شده است و قاچاقی نیست.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی آسان عکس ها از گوشی htc

استعلام گوشی از طریق کد USSD

از طریق کد USSD نیز می‌توانید تشخیص دهید که گوشی مدنظرتان قاچاق است یا رجیستر شده؟ برای انجام این کار تنها کافیست که کد دستوری *7777# را در گوشی مورد نظر شماره‌گیری کرده و سپس گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید؛ حالا کد IMEI گوشی را وارد کرده و منتظر دریافت یک پیامک از سوی سامانه همتا باشید از طریق این پیامک نیز می‌توانید بفهمید که گوشی که قصد خرید آن را دارید رجیستر شده است یا قاچاقی است؟

استعلام گوشی از طریق اپلیکیشن سامانه همتا

خوشبختانه سامانه همتا علاوه‌بر برخوردار بودن از یک سایت که کاربری آسانی دارد از یک اپلیکیشن اختصاصی نیز برخوردار است که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود می‌باشد؛ بنابراین از این اپلیکیشن نیز می‌توانید برای تشخیص گوشی قاچاق از گوشی رجیستر شده استفاده کنید تنها کافیست که این اپلیکیشن را نصب کنید و به بخش استعلام اصالت بروید و کد IMEI گوشی مورد نظر را وارد کنید تا به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =