نمایندگی تعمییر گوشی htc

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آنچه قبل از تعویض LCD شکسته گوشی HTC باید بدانید!

اولین نکته‌ای که باید در مورد تعویض LCD شکسته HTC بدانید؛ این است که بیشترین میزان خرابی گوشی‌ها مخصوصا گوشی اچ تی سی به صدمات فیزیکی و شکستگی صفحه‌نمایش باز می‌گردد. تنها علتی که باعث شکستن صفحه‌نمایش می‌شود؛ ضرباتی است که به صفحه گوشی وارد می‌شود. البته راهکارهایی جهت تعمیرات گوشی همراه وجود دارد اما پیش از مراجعه به نمایندگی تعمیرات گوشی اچ تی سی  و سایر تعمیرگاه‌های مجاز باید نکاتی را بدانید.

شکستگی به کدام قسمت صفحه‌نمایش وارد شده‌است؟

مهم‌ترین مساله‌ای که همواره ذهن کاربران را به خود مشغول کرده‌است؛ قیمت و هزینه‌های تعمیرات گوشی همراه است. هزینه‌ای که باید جهت تعمیرات موبایل خود بپردازید؛ بستگی زیادی به محل ضربه یا صدمه دارد. اگر بخشی که به آن ضربه وارد شده‌است؛ حساسیت بالایی داشته باشد؛ طبعا قیمت بیشتری را می‌پردازید. درنتیجه بهتر است کمی با قسمت‌های مختلف صفحه‌نمایش و قیمت تعمیرات گوشی همراه ناشی از آسیب به لایه‌های مختلف آشنا شویم.

صفحه‌نمایش گوشی اچ تی سی چگونه است؟

اگر اطلاعات تخصصی در حوزه موبایل نداشته‌باشید؛ لازم است بدانید که صفحه‌نمایش دارای ۴ لایه به شرح زیر است:

صفحه گلس یا شیشه؛ گلس بیرونی‌ترین لایه موبایل است که جهت افزایش امنیت سایر لایه‌ها به‌وجود آمده‌است. معمولا عمده ضربات و فشارهایی که به گوشی وارد می‌شود؛ توسط صفحه گلس دفع می‌شود. از مهم‌ترین قابلیت‌های گلس، ضد خش بودن و مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف همچون رطوبت، فشار و ضربات جزیی است.

قاب گوشی؛ قاب یا فریم دومین لایه از قسمت‌های متنوع صفحه‌نمایش گوشی اچ تی سی است که در مجموع تمام بخش‌ها را به‌صورت منسجم در کنار یکدیگر حفظ می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فلاش HTC HD2

صفحه تاچ؛ همین قسمت رابط کاربری میان شما و هسته داخلی موبایل است. درواقع تاچ اسکرین اطلاعات و دستورالعمل‌هایی که با لمس‌کردن صادر می‌کنید را دریافت می‌کند. سپس با سرعت عمل بالایی به بخش‌های پاسخگو ارسال می‌شود. خرابی تاچ منجر به تعمیرات گوشی همراه می‌شود.

ال سی دی؛ مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت، معمولا همین لایه است که درست زیر لایه تاچ اسکرین قرار گرفته‌است. دستوراتی که از طرف مغز اصلی گوشی صادر می‌شود؛ به‌وسیله ال سی دی دریافت می‌شود. در نهایت قادر به مشاهده عکس‌العمل‌هایی متناسب با لمس‌های خود روی صفحه هستید.

گران‌ترین آسیب به کدام لایه وارد می‌شود؟

اگر خوش‌شانس باشید؛ ضربه به صفحه گلس یا شیشه‌ای خارجی وارد شده‌است و هزینه آنچنانی بابت تعمیرات گوشی همراه نمی‌پردازید. اما صدماتی که لایه‌های حساس داخلی مانند تاچ اسکرین و ال سی دی وارد می‌شود؛ هزینه‌های بیشتری را به گردن شما می‌اندازد. اما تعمیرکار مجاز بستینال سرویس چگونه متوجه خرابی تاچ یا ال سی دی می‌شود؟

قطعا زمانی متوجه خرابی تاچ اسکرین می‌شوید که احساس می‌کنید گوشی نسبت به دستورهای شما بی‌توجهی می‌کند. اگرچه اطلاعات گوشی نمایش داده می‌شود اما هرچه تلاش کنید امکان ایجاد تغییری در صفحه را ندارید. در این صورت تاچ آسیب جدی دیده‌است و ملزم به تعمیرات گوشی همراه هستید. اگرچه تعمیرات تاچ نسبت به لایه‌های بیرونی گران‌تر است اما با این‌حال قیمت مناسبی دارد.

اما در بدترین حالت ممکن، ال سی دی گوشی در اثر ضربه خراب شده‌است و چاره‌ای جز تعویض آن ندارید! در بیشتر مواقعی که ایراد از خرابی ال سی دی باشد؛ موبایل بلافاصله خاموش می‌شود و امکان پخش تصاویر یا محتوای دیگری وجود ندارد. باید بدانید که سوختن ال سی دی بدترین خبری است که ممکن‌است بشنوید و باید حسابی جیب‌هایتان را خالی کنید!

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مادر برد HTC Titan

چرا تعویض LCD شکسته HTC را به تعمیرگاه‌های مجازبسپاریم؟

توجه داشته باشید که ال سی دی قطعه‌ای گران‌قیمت و پرهزینه است. از طرفی امکان تقلب هنگام تعویض قطعه وجود دارد. شناسایی و تشخیص اورجینال یا تقلبی بودن قطعاتی مانند ال سی دی کاری نیست که از عهده شما برآید. بنابراین احتمال جایگذاری ال سی دی تقلبی به‌جای نمونه‌های اورجینال در مراکز غیرمجاز بسیار زیاد است!

پس گول هزینه‌های کمی که دریافت می‌کنند را نخورید و به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجازی مانند بستینال سرویس مراجعه کنید! علاوه بر خدماتی همچون سرعت بالا و تضمین کیفیت تعمیر وغیره از قرارگیری ال سی دی اورجینال اطمینان دارید.

چگونه متوجه شکستگی ال سی دی شویم؟

خرابی ال سی دی در گوشی‌های اچ تی سی به‌راحتی قابل تشخیص است. دقت کنید که اگر موبایل بدون ضربه و علت خاصی، ترک بخورد؛ نشان‌دهنده شکستگی ال سی دی است و مستلزم تعمیرات گوشی همراه در تعمیرگاه‌های مجاز است.

همچنین خاموش‌شدن‌هایی که دیگر روشن نمی‌شوند؛ از دیگر علایمی است که نشانگر خرابی عمیق در ال سی دی دستگاه است. البته خاموش‌شدن ناگهانی گوشی‌ها علل زیادی دارد و ممکن است خرابی به هارد، cpu، برد، باتری و دیگر قسمت‌ها مربوط باشد. بنابراین موبایل را جهت تعمیرات گوشی همراه را به یک تکنسین بسپارید!

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =