نمایندگی تعمییر گوشی htc

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه چیز در مورد صفحه نمایش موبایل

از میان قطعات ریز و درشت بکاررفته در گوشی‌های هوشمند امروزی، صفحه نمایش موبایل یکی از حساس‌ترین‌هاست. این بخش از دستگاه با وارد شدن ضربه‌ای نه چندان سخت، ممکن است شکسته شده و ترک بردارد. از همین رو توصیه می‌شود احتیاط‌های لازم در ارتباط با صفحه نمایش گوشی جدی گرفته شده و تمامی آنچه که لازم است برای پیشگیری از وارد شدن ضربه به آن انجام شود. در صورت خرابی صفحه نمایش، نیاز است تا مراحل عیب‌یابی انجام شده و شدت شکستگی مشخص گردد. (البته در برخی شرایط خرابی صفحه نمایش نرم افزاری است و ربطی به بخش سخت افزار دستگاه ندارد).

در صورتی که با ساختار صفحه نمایشی گوشی آشنایی دارید با انجام عملیاتی که در زیر توضیح داده شده، قادر به حل اختلال عملکرد دستگاه خود خواهید بود. در غیر این صورت بهتر است برای تعمیر صفحه نمایش موبایل خود به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.

قطعات صفحه نمایش موبایل

همانطور که می‌دانید صفحه نمایش موبایل دارای چهار بخش مجزا است که هر یک از این بخش‌ها، کارکرد متفاوتی دارند. در این بخش اجزای صفحه نمایش موبایل شرح داده شده و کارایی هر یک از آنها توضیح داده خواهد شد.

شیشه یا گلس

به شیشه ی روی ال سی دی گفته می شود که مسئولیت محافظت از صفحه ی گوشی را به عهده دارد و گاهی به اشتباه با لیبل محافظ صفحه که توسط فروشنده گان موبایل روی گوشی گلس قرار داده شده است اشتباه گرفته می شود.

صفحه نمایش

به قطعه ای که عمل نمایش وضعیت کاری موبایل، نمایش فیلم، پخش صدا و … را انجام می دهد ال سی دی گوشی گفته می شود. در برخی از مدل های جدید صفحه نمایش موبایل با هم ادغام شده است و چنانچه قطعه ی تاچ و ال سی دی این برند ها آسیب ببیند، بهترین راه تعویض کل قطعه است.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین جلو HTC Desire 826

بک لایت

این قطعه وظیفه ی تامین نور صفحه نماش گوشی را بر عهده دارد و در قسمت پشت صفحه نمایش ال سی دی قرار گرفته است.

تاچ اسکرین یا صفحه تاچ

به لایه نازک بین گلس و صفحه نمایش تاچ گفته می شود. این قطعه از طریق حسگر های لمس دستتان فرمان‌های شما را تشخیص می دهد و بعد از انتقال آن به پردازنده فرمان شما را اجرا می نماید.

اختلال عملکرد در صفحه نمایش موبایل

یکی از گران‌ترین‌های تعمیر در بخش موبایل، تعمیرات مربوط به صفحه نمایش است. از همین رو توصیه می‌شود تمامی اقدامات لازم جهت پیشگیری از خرابی این بخش را مدنظر قرار دهید و آنها را اجرا کنید. برای مثال می‌توانید از گلس‌های محافظ برای صفحه نمایش موبایل خود استفاده کنید. به علاوه از قاب های محافظی استفاده کنید که تا حدی اطراف صفحه نمایش گوشی را نیز کاور می‌کنند.

در هر حال شما به عنوان یک کاربر می‌توانید سرویس‌های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه را با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل دریافت نمایید. در بخش زیر برخی از اطلاعات مربوط به عیب‌یابی صفحه نمایش گوشی با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تشخیص خرابی گلس: اگر گلس شکسته باشد هیچ ایرادی در صفحه نمایش موبایل از جمله لکه و هاله در تصویر و کارنکردن تاچ نباید مشاهد کنید. در این شرایط اگر چه شیشۀ بیرونی دستگاه دچار شکستگی و ترک خوردگی شده است اما امکان کار با دستگاه همچنان وجود دارد. شکستن گلس هزینه بسیار کمتری در مقایسه با تعویض ال سی دی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   فلش کردن گوشی htc

تشخیص خرابی تاچ: تاچ لایه شفافی است که فرمان را از طریق لمس کاربر دریافت کرده و بعد از آن با طی فرآیندی مشخص اجرا می‌کند. در صورتی که تاچ خراب شده و یا شکسته باشد، با ایراداتی مثل کند بودن و یا خود به خود کار کردن مواجه خواهید شد. در گوشی‌های قدیمی‌تر، تاچ از ال سی دی جدا بوده و به صورت جداگانه تعویض خواهد شد که هزینه کمتری در بر خواهد داشت.

تشخیص خرابی ال سی دی: از نشانه های خرابی ال سی دی می توان به وجود لکه های تیره و یا ترک به صورتی که قسمتی از تصویر را در برگرفته اشاره کرد. همچنین گاهی دستگاه روشن می شود ولی تصویری مشاهده نمی کنید و یا تصاویر بسیار تاریک می‌شود. یکی از اختلالات شایع در گوشی جوهر پخش شده روی تصویر است. چنانچه این حالت را تجربه کرده اید سریعاً برای تعویض این قطعه اقدام نمایید.

تشخیص خرابی بک لایت: گاهی ال سی دی تصویر دارد ولی نور ندارد و صفحه تاریک است که این ایراد به خاطر خرابی بک لایت است. بعضی از دستگاه های جدید قابلیت تعویض بک لایت را دارند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =